본문 바로가기

라울선생님의추억의팝송해설

팝송문법 뒷이야기 ( 2 ) -Raoul Teacher's Stories

팝송문법 뒷이야기 (2) Raoul Teacher's Stories

특별한 장치없이 우측손으로 스맛폰을 쥐고 셀카 모드로 촬영하기에 중간에 엉뚱한 전화가 걸려와 촬영을 다시 한적이 꽤 있었다.이것이 내가 전화하기 전 미리 메시지 보내라는 이유이다. 아무리 익숙한 곡이라도 늘 가사 올리며 다시 봐야하고, 세가지 중복안되는 문법요소를 찾고 또한 남들이 따라하기 쉬울 수 있도록 조율을 해 불러보고 설명해 내는 과정들은 결코 만만하지 않았지만, 또한 이전 #영어혁명제국 #전자책 에 실어놓았던 팝송가사 430구절과 뭐라도 다르게 하려고 최대한 신경썼다.

Without any special device or techniques, I have just held my smartphone on my right hand and just filmed myself lecturing. So when an unexpected calling came, I paused and did so again. This is why I prefer texting to direct callling. Actually, it was not easy for me to read the lyrics again, find 3 grammatical points, and tune the song with my own style to make others sing the song flently.But I have done my best to distinguish this effort from the published ebook,Raoul Teacher's English Empire, which handles about 430 pop phrases.