본문 바로가기

라울선생님의추억의팝송해설

추억의팝송번역-Uptown Girl Billy Joel

* 라울선생님의 추억의 팝송 번역 (Vol.5) (No. 83)

83.Uptown Girl (윗동네 소녀 )
- Billy Joel

Uptown girl,
윗동네 소녀,
She's been living
그녀는 살고 있다네,
in her uptown world.
그녀만의 윗동네 세계에서.
I bet she never had a back street guy.
그녀는 뒷골목 녀석을 만났을 리가 없어.
I bet her momma never told her why.
그녀의 엄마는 절대 이유를 말 안해줬을거야.
I'm gonna try.
내가 해 봐야지.

For an uptown girl
윗동네 소녀를 위해,
She's been living
그녀는 살고 있다네,
in her white bread world,
그녀만의 흰 빵의 세계에서,
As long as anyone with hot blood can,
피 뜨거운 누군가 할 수 있는 한,
And now she's looking
그리고 이제 그녀가 찾고 있는 한
for a downtown man,
시내 남자를,
That's what I am
그게 바로 나야.

And when she knows
그리고 그녀가 알 때
what she wants from her time,
뭘 원하는지를, 그녀만의 시간에서,
And when she wakes up
그리고 그녀가 일어나
and makes up her mind,
결정을 할 때,
She'll see I'm not so tough,
난 별로 터프 안하다는 걸 알거야,
Just because I'm in love.
그냥 나는 사랑에 빠져있으니.

With an uptown girl,
윗동네 소녀랑,
You know I've seen her
알다시피 난 그녈 봐왔어,
in her uptown world.
그녀의 윗 동네 세계에서.
She's getting tired
그녀는 지쳐가고 있어,
of her high class toys.
상류층 장난감에.
And all the presents
그리고 모든 선물들에
from her uptown boys.
윗동네 남자애들이 준 선물들에.
She's got a choice.
그녀는 선택한 것이야.
Whoa-oa-oa-oa-oa-oa-
워 워 아~~~
oa-oa-oa-oa-oa-oa-oa-oa
워 워 아~~~
Whoa-oa-oa-oa-oa-
워 워 아~~~
oa-oa-oa-oa-oa-oa-oa-oa-oa
워 워 아~~~

Uptown girl,
윗 동네 소녀,
You know I can't afford
넌 알자나 못 사준다는 걸 ,
to buy her pearls.
난 그녀에게 진주도.
But maybe someday
그러나 아마 언젠가
when my ship comes in,
내가 돈 많이 벌면,
She'll understand
그녀는 이해할 거야,
what kind of guy I've been,
내가 어떤 사람이었는지.
And then I'll win.
그러면 난 이길 것이야.

And when she's walking,
그리고 그녀는 걸을 때면,
she's looking so fine.
너무 근사해 보여.
And when she's talking,
그리고 그녀가 말할 땐,
she'll say that she's mine.
내 것이라고 말할 테지.
She'll say
그녀는 말하겠지
I'm not so tough,
내가 안 터프하다고,
Just because I'm in love.
그냥 나는 사랑에 빠져있으니. 

With an uptown girl,
윗동네 소녀와,
She's been living
그녀는 살고 있다네,
in her white bread world.
그녀만의 흰 빵 세계에서.
As long as anyone
누군가가 할 수 있는 한
with hot blood can,
피 뜨거운 누군가가,
And now she's looking
그리고 그녀가 찾는 한
for a downtown man
시내 남자를,
That's what I am.
그게 바로 나야.
Whoa-oa-oa-oa-oa-oa-
워 워 아~~~
oa-oa-oa-oa-oa-oa-oa-oa
워 워 아~~~
Whoa-oa-oa-oa-oa-
워 워 아~~~
oa-oa-oa-oa-oa-oa-oa-oa-oa
워 워 아~~~ 

Uptown girl,
윗동네 소녀.
She's my uptown girl.
그녀는 나의 윗동네 소녀야.
Don't you know I'm in love
내가 사랑에 빠진 걸 몰라?
With an uptown girl?
윗동네 소녀와?
My uptown girl,
나의 윗동네 소녀,
Don't you know I'm in love
내가 사랑에 빠진걸 몰라?
With an uptown girl?
윗동네 소녀와?
My uptown girl,
나의 윗동네 소녀,
Don't you know I'm in love
내가 사랑에 빠진 걸 몰라?
With an uptown girl?
윗동네 소녀와?
My uptown girl,
나의 윗동네 소녀여,
Don't you know I'm in love
내가 사랑에 빠진 걸 몰라?
With an uptown girl?
윗동네 소녀와?
My uptown girl.
나의 윗동네 소녀.

역: 라 울 선 생

#라울선생님의추억의팝송번역
#라울선생님의영문법교과서 #영어의도
#영어혁명제국 #UptownGirl #BillyJoel

- The Original  -
https://www.youtube.com/watch?v=hCuMWrfXG4E

- 라울 선생님의 팝송 해설
http://www.youtube.com/watch?v=BXiVkMkKKjo